lördag 9 april 2011

Lördags njutning...

Go eftermiddag på er!

Vilket uppvaknande...alla utvilade, sol, värme och alla pigga och friska, jaa kan det bli bättre!? Ne, skulle inte tro det!!!
Kära T, Elias och Julius skulle till Volvo idag på riktig "gubb, pojk dag", Däckbytardag va namnet, tipspromenad, korv, glass, barnbärgningsbilar, rallybilar och crooscartar, kan det bli mer pojkigt?
Istället tog jag och Engla med oss mormor och gick gatlopp i Årjäng, Secondhanden och Reinholdssons ur och guld besökte vi, köpte mig en knallrosa klocka, åh rosa vettni:)
Efter besöken i Årjäng kom farbror L och söta I på besök från Karlstad och efter en stund kom även farmor, vi gjorde potatisgratäng och kyckling, det var gott med lite krubb i magen efter en lång dag! När vi precis hade ätit färdigt så ringer telefonen, T såg överlycklig ut, det var ett samtal från Volvo, T hade vunnit på tipspromenaden, en weekend med en spillrans ny Volvo och fulltankad, 2:a vinst var det, tur eller vad!?
Sen satt alla som förstelnade framför hockeymatchen, kändes som alla var super laddade inför dagens match! Heja Färjestad!!!
Innan L och I åkte hem var vi vid skolan och åkte rollerblades, både jag och Engla åkte, skitkuuul!:)
Det har även grejats lite i min shabby loppis under kvällen, för ingen ville ju gå in en sån här kväll, varm, ljus, vindstilla och helt underbar! Alla barnen och djuren:)

Nu har vi tänt ljus på bordet i köket och strax skall kvällsfikat intagas, något sent men...sen skall de små grynen få krypa till kojs och så skall pappa T och lilla jag placera oss framför tvn!
Kooza er nu alla! Kramizar från mig till dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka