söndag 10 april 2011

God dagens...

Helg stök...

Brädor, spån, spik, ungar och leksaker lite överallt idag, här grejas det både på inne och ute fronten, någon grejar på den blivande toaletten, älskade T håller på ute med vedkapan och jag kastar om i barnens rum, känns som det kan bli bra men oj oj...:)
Ska i kväll måla ett skåp som har stått ute på "lon", det skall Engla få ha på sitt rum, det är efter T:s pappas pojk rum, lite vit färg och nya knoppar på luckorna så kan det nog bli jätte gulligt. Har tänkt att ha söta boxar, korgar eller lådor, vet inte riktigt vad som passar in, det måste ha en funktion och fylla leksaker, böcker och dyl. Kanske får jag ta tiden till hjälp, men ni vet, det ska vara klart på nolltid hos mig!:)
Nu ska jag strax gå ut och greja i loppisen, kommer inte längre inne idag, skall istället bära ut lite saker som skall dit, ska bara ta mig en kopp kaffe innan jag börjar...
Har ni känt på den underbara värmen som är ute? Den liksom är helt ljuv och len...
Elias och Engla åker rollerblades vid skolan och dit har de två små fått cykla, hm!!!(hönan Agda talar!) Och lille Julius hjälper pappa T med veden, de ä "ungt" säger Julius, han menar att "det är tungt", goa unge!:)

Nu har vi fejat färdigt för idag, krattat, eldat skräp och löv, fikat utanför blivande loppisen, åh vilken härlig dag det varit!
Strax Söndagsfilmen, får bänka sig framför tvn.Inga bilder tagna, kanske i morgon?
Önskar alla en fortsatt trevlig kväll, kramizar Johanna på Tallbacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka