lördag 16 april 2011

Solen...äntligen!

Vädret, åh va underbart!

I dag har mor och far i huset jobbat, så farmor har fått vara jour havande förälder!
Vid hemkomsten bryggde jag i ordning en kaffe kanna och dukade upp lite lätt för min mor och far skulle oxå komma på en eftermiddags fika i solen.
När vi fikat färdigt så gick vi ut och lastade av lite grejer som skulle till min loppis, sen fixade jag till det i stallet och tog in mina pållar för kvällen. Min häst heter Bertil och Englas är en liten mini shetlands ponny, hon heter Bella och är brun och vit, jätte söt såå liten!
Vi har även 4 Afrikanska dvärggetter som heter Loke, Johannes, Lova och lille Erik Vilje, barnen älskar dessa små busar.
I morgon blir golvet lagt i badrummet och i dag blev det färdig kaklat i tvättstugan över tvättbänken, jag valde vita små plattor med mörkbrun fog, tyckte det passade bra till den mörka bänkskivan och den vita porslins hon. Tänkte att jag skulle få toaletten klar till påsk, kanske? Hoppas:) Ni känner ju mig, en del av er i allafall!?
I morgon skall jag ta mig en grejar dag ute om det blir fint väder annars får jag pyssla inne, finns alltid något som man kan ändra om vettni!:)

Nu skall jag och mina små ta kvällen, får bli lite smågott till filmen som lilla ensamma jag skall se, jag hoppas alla har haft en lika bra dag som jag!? Det hoppas jag! Pappa T jobbar sent, usch för det!!!

Bamse kramar till er från mig! Vi ses och hörs i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka