tisdag 12 april 2011

Ledigt... men soolen var är du?

Vaknade idag vid 7 tiden, då hade redan käre T jobbat i många timmar, uh så TRÖTT jag skulle va! Store lille Elias hade kommit på morgonkvisten och krypit ner hos mig, de stora kan allt bli små dom oxå ibland när ingen ser!:)
Sen väckte jag Elias och vi smög upp försiktigt sedan väckte vi Engla tyst för att inte väcka lilleman, hade tänkt köra mina stora hjärtan till bussen.
När Julius hade vaknat, skyndade vi oss att baka Scones, käre T skulle strax komma ifrån jobbet!:) Sen ringde syster yster och berättade att hon skulle komma hem och hälsa på, och lilla goa S! Längtar såå efter att få träffa dem! I morgon bestämde vi att det blir fika, shopping och umgänge till fullo!:)
På förmiddagen ringde vi och bjöd hit älskade mor och far på blåbärspaj, tror det blev någon slags tanke överförning just då, för när de kom hade mamma oxå gjort paj och marsansås, gulligt! I det här huset älskar vi nämligen blåbärspaj!
Nu är strax Englas skåp färdigt för "installation" på flickrummet, kommer visa er för/efter bilder.
Visar bilder från vårat badrum idag!

I dag har jag även bestämt mig för, att en viss procent av pengarna som jag får in på Tallbackas Loppis skall gå till BRIS! Känner mig nöjd med det beslutet! Kommer meddela via bloggen när jag öppnar, men hoppas på en fin, varm Fredag kväll, när folk har slutat jobbet och vill åka någonstans och ta sig en liten fika! (Kanske)

Nu skall det ätas kvällsmat och pyjamas skall sättas på! Sen hockey på 4:an, heja Färjestad!!!

 Julius med sina Scones


Badkar i gjutjärn, tungt!!!




Tidningskorg, Stuket:)

Skåp, Svedbergs

Ha nu alla en bra kväll, kramizar Johanna på Tallbacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka