söndag 17 april 2011

Söndag...grejar dag!

God Söndag på er!

Idag vaknade vi vid halv nio tiden av en stinkande liten krabat som så gärna ville krypa ner, men ne lite tvätt av rumpestump fick det bli först, kände att den här dagen skulle bli en riktig fej och grejar dag!
Vi dukade frukost och gjorde oss klara för utevistelse, pappa T gick ut före oss och bytte däck på min bil, och jag satte på en kanna med kaffe och dukade upp en bricka med lite kex och saft. När pappa T var klar sätte vi oss på lekstugs farstun i solen och tog fm fika, T skulle börja jobba vid tolv tiden:( Härligt det va,lite blåst var det ju men... soool!
Klockan ett var vi bjudna på lunch hos mor och far, lyx vettni och bli bjuden  men vi åkte precis som vi var kläda i fejar kläder lite skitiga och så, maten smakade jätte gott, det var fläskfile med äpple, kantarell stuvning och rå kokt potatis.
När vi for hem somnade lille julius i bilen, jag skyndade mig att bära upp honom så att han kunde få en stunds vila till, när jag ändå var uppe så tittade jag in på toaletten och ser att golvet är färdig lagt, skit mysigt, ska visa er! ( såå glad för det!) Hoppas på fogning i morgon kanske!? När Julius ändå sov passade jag på att plocka fram den lilla utemöbeln som vi har vid Våran ingång:) Men jag måste få något gulligt på bordet, får springa in på Jolins home på rasten och köpa en Mårbacka pelargon i ljuvaste rosa:), kan ju inte bli fel!
Har ikväll tänkt att jag skall hinna börja spackla gipsplattorna och i morgon kväll kanske hinna få upp tapeten och panelen!:) Mitt andra namn är masMaja:) Mår braaa när jag får greja!

Nu skall vi ta kvällsfika och sen badkaret. Får se om jag hinner ta fram påsk kartongen när lugnet har lagt sig! Lite ägg och något litet påskigt får man väl ta fram, påsk är inte så noga  för mig, som julen ex. Alltså med pyssel och så.

Ha nu en fortsatt go kväll alla! Kramizar Johanna på tallbacka


Utanför Loppisen:)


Tapet högst upp och panel nere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka