måndag 28 mars 2011

Sommartid!

Hej på er!





Ja säger bara d! Härligt med sommartid, ljust och soligt när man åker till jobbet, ljust och lite solglimtar även när man kommer hem!:) Barnen tror att man ljuger för dem när man berättar vad klockan är. Vaknade i morse och var s..t förkyld, kände mig som en säck potatis! Några veckor till och man kan ta kvällsfikat ute på trappen vettni!:) Eftersom bloggen är så ny tänkte jag visa lite bilder på hur vi har det här hemma! Idag har jag pratat med "min" snickare Ö om lite snickeri jobb på gården, såsom nya dörrar på ladugården, "vedboa" och till min blivande shabby loppis! Dörrarna skall bli svarta med vita X på, tror det kan bli fint och passande! Jag vill även ha en gammeldags grind till fin ingången som jag sett, och det vet ja att Ö fixar, staketet som vi skall ha ska pappa T ordna. I morgon är jag och Julius lediga då skall jag lacka källar trappen, ljusgrå. Får väl måla varannat steg skulle ja tro! Efter får det bli favofilmen, Emil i Lönneberga, Emil åker på marknad. Nuu är det sängtajm för Alla barnen och kvällsysslor för mor, natta mina pållar och getter och sen strykning, vika tvätt och allt sånt roligt som bara måste göras!:( Pappa T kommer hem sent idag, usch! Vill önska alla en trevlig kväll, kramizar Johanna på Tallbacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka