lördag 26 mars 2011

Grejar lördag!





Idag vaknade vi alla i god tid för en härlig gejar dag ute! Vi startade med en härlig frukost, sen bryggde jag en kanna med kaffe och tog med ut, och saft till barna. Jag började arbetet med att göra fint på trappen sen krattade jag  bort alla löv utanför min blivande shabby loppis och tog fram bord och stolar och sätte utanför där jag skall ha fikat, blev jätte mysigt! Engla ville absolut ta en ridtur på Bella så det var bara att sadla på och ge sig av, kan inte ha blivit bättre, jätte fint väder, glad unge och en liten framåt ponny. När vi kom tillbaka hade pappa lagt lillen och gjort lunch så det vara bara att sätta sig till dukat bord!:) Tänkte jag skulle visa några kort på tapeten med "Toile de Jouy" som jag skrev om härom dagen, lampskärmen, planterna på trappen och dom söta fjädrarna i babyrosa färg. Åh vad härligt det känns att greja!!! Just nu har Elias sin kära kompis här, dom håller på att planera ett lådbilsrally, de har snickrat, skruvat och dolat i många dagar! Idag skrevs affischer, såå otroligt roliga dom är, stavfel, ord huller ombuller, upp och ned och ut åh in!:) Men dom själva var mycket nöjda med dagsverket! Nu ska jag och älskade T ta en kopp kaffe och se färdigt på hockeymatchen. Glöm inte timmen ikväll alla och att ställa om klockan! Vi skall tända ljus överallt och mysa! Kooz på Lördagskvällen, kramizar johanna på Tallbacka:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka