lördag 28 maj 2011

Greja greja och åter greja!:)...

Hallojs!

Arbetsdagen började idag på kakelbutiken och avslutades här hemma med mycket dolande utomhus, vi har fixat strömmen till våra fyrbenta vänner, eldat allt gammalt virke som har varit dörrar till loppisen, krattat upp och fått bort allt ris på backarna efter den hemska blåst som ej verkar ge sig, planterat vid stallet och självklart pysslat i loppisen:)) Tog med syren kvistar in som jag sätte dels i en gammal glasburk i vårat finhalls fönster, drog ett vitt spets band runt och sen knöt jag en rosett, lite sött så:) Även en bukett på den gamla dörren som vi har som tv bord fick det oxå bli.

I morgon skall det målas väggar och dörrar, men först skall vi på pool spel, hoppas på bättre väder!:)
Sen skall det firas för alla oss mammor, ni har väl inte glömt VÅRAN dag va!? I morgon skall vi få allt serverat på silverfat eller hur?:) Ska bli underbart, mmm:)

Nu skall far och jag tvaga oss, så man får bort all rökdoft ur håret. Får bli en koozar kväll, då
tänder vi många ljus överallt, myskläderna på, tjocka sockar och nåt gott att tugga på, även nåt smarrigt att dricka kanske?!:)
Kära T har visst öppnat en flaska med nåt gott, så nu får jag nog sluta för idag kära ni!

Ha en fortsatt bra Lördags kväll alla, kramiz Johanna på Tallbacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka