lördag 30 juli 2011

Home sweet home!...

Hej igen!

Vilken helt underbar dag/dagar det har varit, bara älskar det här! Bara kliva upp, öppna ytterdörren, inta en en go frukost på trappen med gubbe och ungar, känna en lätt vind så varm! De ä medicin de!!!
Käre T och Elias har fixat och dolat på hemmafronten idag. Jag tog med mig Engla och lillen åkte in till Årjäng för att handla till kalaset här i morgon, Elias skall ha grabbkalas med lite tävlingar och lekar! Elias har bestämt att de skall ha hemmagjord pizza, jordgubbs tårta och kladdkaka med grädde, så självklart skall de få det! Vad gör man inte...!:)
Lördagar för mig är lite av egentid (ibland) då är Secondhanden butiken öppen här, då måste man ju bara springa in, hittade ett fönster idag med gammalt glas i, kanon skick, självklart fick det följa med oss hem:) Ställde det för tillfället i rabatten som ett litet pynt, skall få stå där tills jag kommer på vart jag skall ha det; hm!?
Har idag haft jätte mycket kunder i loppisen, har sålt gräddkannor, kaffekannor, ljusstakar, glasburkar, gammal motorcykel mössa i skinn, marshall hållare, servett hållare, tavlor, gamla plåtburkar, ramar jaa såå mycket har sålts, TACK! Igår gick även det gammla skåpet där jag har förvarat allt glas och div. skall tömma det i morgon så kunden kan få hämta det!

På eftermiddagen klippte jag gräsmattan, men herregud va stor den ääärrrr, blev inte helt färdig, får nog ta ett samtal med min andra hälft om ett ev inköp av en åkbar klippare kanske!
Barnen sprang nakna och hade vattenkrig, de skrek och skrattade så jag tror de var helt slut nu när kvällen kom!
När vi var nästan klara här hemma så packade vi badväskan och gjorde i ordning en fikakorg så åkte vi till en jätte mysig badställe och tvättade håret och badade, sen satt vi på berget och smaskade chips och drack dricka och tittade på solnedgången!:) Åh va mysigt, åh va mysigt sa barnen flera gånger, säger bara de, va lite som behövs!:) De var mysigt, får hålla med!:) När barnen hade hoppat i sina pyjamasar respektive nattlinne så åkte vi på "älgsaffari", vi såg två stycken, barnen älskar de, de blir som fiolsträngar av spänningen!:)

I morgon håller Tallbacka´s Loppis öppet från 12.00, varmt välkomna!:)

Nu skall jag och gubben i huset gå och knyta oss, en lång dag i morgon!:))

Natti natti på er alla, så kanke vi ses i morgon på min loppis!? Kramiz Johanna på Tallbacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka