lördag 14 maj 2011

Fixat och borta!...

Måste skriva inlägget till er nu pga att det inväntas ett ordentligt åskväder från Danmark, och här ute är ju allt vad elsaker heter väldigt känsliga för sånt!!! Jag är själv jätte RÄDD kan jag bara meddela speciellt när mannen i huset inte är hemma, har parkerat bilen så nära jag kan!:) Hoppas det kanske kommer någon på besök!?

Meddelande: Ingen soffa kvar att få:) Har blivit borttingad av kära grannar! Och har även fått tag i en kyl, fick ett gulligt sms av en läsare, tack goa fina söta M för det! Kommer snart och hämtar!

Hade ju tänkt feja ute men...ikke heller, skall istället ta ett varv på övervåningen med dammsugaren lite snabbt och greja till det lite lätt i Juliuses rum:)
Framför tvn sen skall jag vika all tvätt ( kul Lördags syssla eller hur?), då gör man ju något bra samtidigt som man koosar sig med nåt bra:) Innan jag gör det skall jag gå ut och bryta några kvistar från det gamla äppelträdet, tycker det är såå fint att sätta i en vas, så enkelt men ändå så fint, eller hur?

Tyget på kökssoffan har oxå kommit på men har glömt att visa er, kommer här nedan! Älskar det!!!

I morgon skall vi på dop till kära syster yster och hennes P, lilla Svea Karolina skall döpas i Kils hembyggds gård! Tror lilla S kommer gilla sin present om en liten stund?:) Men en utav dom passar nog henne utmärkt nu!
Elias och Julius skall ha röda nya chinos och rutiga skjortor, Engla skall ha ett babyrosa linne med spets och volanger, beiga haremchinos, vit bolero och bruna remträskor! Tror att dom blir jätte fina mina små gryn!:)
Kusin G fyller 9 år i morgon så honom skall vi oxå gratulera på dagen!!!! Grattis goa och omtänksamma G några timmar i förväg!:)

Nej nu rycker det armarna, dags att börja feja lite!

Ha en go Lördag kväll alla nära, kära, goa och glada kram till er från mig! Johanna på Tallbacka


Vitsippor som lille Julius har plockat!


Tillhörande duk med en liten spetskant på!

1 kommentar:

  1. vilket fint somrigt tyg, jag gillar också prickigt/annelie

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka