måndag 17 oktober 2011

Påbörjat projekt!:)

God dagens!

De blev som jag tänkt, skåpet blir vitt, kommer till att bli mera "rätt" då, det har liksom varit "utanför" allt annat! Har strukit de 1 gång med Nordsjös Häftgrund V (bara bäst!) och sen 1 gång med Nordsjös Blankett V, skitbra interiör färg kan jag lova, men nu tog jag vit, helt vanlig vit, har haft Råvit och Nordsjövit förut på det mesta av interiören, men har taket i S-0500 N, lister och foder i S-0502 Y ( alla fabriksgjorda, målade ex. fönster skall ni tänka på, de är målade S-0502 Y om man inte anger att man vill ha någon annan NCS färg!) Vill absolut inte ha en massa olika kulörer, då får jag spunk!  Hoppas på nu att detta skall smälta bra ihop! Känns som att det skulle göra de!? Har provat nåt nytt, har gjort första och andra strykningen med en liten roller med mycket grovt ludd ( från Anza), men som ger slät yta, de blev jätte jämnt! De andra strykningarna skall jag använda en pensel för att få "dragen"! Har även bestämt att jag inte skall måla skåpet invändigt, har ett vitt linnetyg för fönstret, ganska nöjd med det!

I ett utav förråden står det ett halvmåns bord såå fint, de skall jag oxå plocka fram och feja till, de skall få sin plats i vardagsrummet de oxå, tidningar och dyl skall få flytta in på det!
Behöver något nytt till soffbordet, ska de var bordstablett eller ej?( Har i linnetyg, lite vaderad som jag inhandlade på Noll54 men...) Bara bordet? Blomma? Ljusstakar?Ljus, blockljus? Hjälp, just nu idetorka där!

Har ni nåt bra förslag?

Idag är det bara jag och lillen hemma, mina stora skatter är på skolan och kommer med bussen i em, gubben jobbar långdag:(
Vi skall ha en riktig koozar dag! Vi skall försöka vara ute en stund, greja lite med våra djur och kanske kratta lite löv, men det är blött än! Kanske ta fm fikan ute!?


Projektet!



Ha en bra dag alla goa vänner och läsare!


Johanna

2 kommentarer:

  1. Hej Johanna!

    Skåpet blir jättefint!

    Igår bytte jag ut alla "pellisar" mot porslinsblommor på båge :-). Läste i ditt förra inlägg att du också spanat in dem. Välkommen in!

    Ha en fin dag!

    Kram Linda

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka