onsdag 19 oktober 2011

Älgsafari!...:(

Hej alla där ute!

Hemskt stora de är, älgko med kalv, herregud jag verkligen är vett skrämd, och speciellt när de kryper närmre huset!!!:( Engla höll på att skräma vettet ur mig när jag skulle köra de stora grynen till bussen i morse, EN ÄLGGGGG MAMMA skrek hon, nästintill pulslös och med skakiga ben tog jag mig in lite senare!:) Shiiit oxå, de skulle ju inte finnas nu!

När frukosten var intagen åkte jag och lilleman på Musiklekis, de innehåller sång, dans, musik, frukt och KAFFE:)) Idag var vi fjorton barn och sju vuxna!

Åh ni, jag har inhandlat nya kuddfodral till kökssoffan, vita med röd text, en utav kuddarna ser ut som en gammal kökshandduk, lite läcker faktiskt!

Nya kuddarna! Gla i lite färg nu!

Skall få jute på själva sofflocket, passar nu när det närmar sig jul!!!

Ser ni nivåfatet från Greengate, inköpt på Jolins Home, även fönsterlampan, älskar det!




I dag kom Vi i villa, och på en sida var det ett foto på mina lovechairs, nämligen TOLIX, kan jag avslöja att det anländer det hit till Tallbacka strax, vi har köpt två vita höga pallar till köksön och en precis som på bilden till Elias hjärtats skrivbord, tycker att det är nåt speciellt med dessa!? Rena!? Industriellchick? Slitet, gammalt, rostig plåt, avskaft, inte perfekt, de duger! Lite så tolkar jag dem!:) Tokig ja ä!


Dåligt foto! Men ni ser dem va? Läckra!?



Nu har far kommit hem så nu skall vi strax äta lunch! Lillen sover och jag fixar inlägget!


Ha en bra dag alla!

Johanna på Tallbacka

  












4 kommentarer:

  1. Hej
    Kul att du tittade in till mig och tack för dina ord:)
    vilket vackert hus ni har och härliga kuddar ni har köpt......
    ha en skön onsdag
    kram
    sanrda

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!

    Jag gillar vekligen dina kuddar! Helt min stil.

    Jag gillar också tolix och den blandade stilen. Tror det kommer bli jättefint!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!

    Vilka fina kuddfodral, verkligen jättefina.
    Önskar så att jag också hade plats för en kökssoffa ;)
    Fönsterlampan var även den jättefin!
    Å skåpet du målade blev ju kanon, vilken skillnad.
    Du har det så fint hemma!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. oj så fint du hade i köks soffan..lite julstämning fick jag..
    ha en trevlig dag!

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka