måndag 24 oktober 2011

Duktiga arbetare på hemma fronten!

Go kvällen på sig!

Måste först be om ursäkt för min hemskt dåliga svenska, eller om jag bara var trött i huvudet igår när jag skrev inlägget, stavfel och hej o hå! Bättre idag, hoppas jag!:)

Kom hem nu ikväll efter lååånng dag på jobbet, har tagit det lite lte med ro, har varit lite "sliten" en period, men känner mig "lättare" nu, aja baja får jag säga till mig själv när kroppen springer iväg och huvudet inte hänger med!
En dag i sänder!:)

Kom i allafall hem till ett HEM såå fint, älskade gubben min, ingen är som du, ingen i hela världen! Käre T hade städat hela huset efter att alla hantverkare hade slutat för dagen! Duktige S-E, hans grabb och Ö, fixade golvet i köket, Ö sätte upp den fina kaminen vi har köpt, en "gammal" svart, hög, rund, med en krans/krona på toppen! Jätte fin! Den har vi satt på över våningen mellan två rum, med en vit bred mur bakom!:) Vi la skiffer på golvet underkaminen, vi har det i våran finhall och tyckte därför att de skulle passa fint!

I morgon bitti kommer snickrarna och sätter fast golvlisterna och snälle, duktige T (min arbetskollega) kommer och fogar skiffret, sen ni, är de klaaaaart, yipieeeee!:))
Såå glad att jag valde Lutad fura i köket, de är verkligen såå fint! Lantligt till fullo, 100%:) Visar bilder för er i morgon, efter att allt är klart!

Fick leverans besked idag att Tolixpallarna kommer inom 2- 3 dagar!:))

Alla, goa glada, i morgon skall jag och T titta på en häst, ett 11-årigt sto, 1.65 hög. Skall se om det är något för mig, verkade såå urgullig! Hon var stor och grov! Hade gått både hopp och dressyr, får se i morgon!? Har ju tävlat jätte mycket som "ung" men som ni vet, kom ju tonåren och då liksom...hejdar sig tiden för en stund:) Efter det har jag bara haft det som hobby, men kan ju bli kul om man kan spinna vidare på det gamla!? Såå kuuuul! Små nervös är jag!:)
Vi har byggt stall i ladugården, får väl justera om lite boxmässigt sett, Bella tror jag var ett ex. antal storlekar mindre än denna flicka!?:) Vi får vänta med att ta ut någon seger, tiitta först, sen...

Nu skall mor knyta sig oxå, alla andra i huset sussar sen länge!

Natti natti!

Kram från mig!:)

3 kommentarer:

  1. Hej
    Vilken go man du har och vad härligt att du är nöjd med golvet:)
    Ska bli kil att se det och tolix pallar är aldrig fel:)
    Så roligt att du gillar vårt kök:)
    ha en go tisdag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Jaa, visst är det skönt att ha en man som ser att det behöver städas undan och gillar att göra det. Det här med hästar kan jag nada om, svägerskan har stall men jag har väldig respekt för djuren..

    kram o ha det gott

    SvaraRadera
  3. det blir spännande att få se bilder/annelie

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka