tisdag 23 augusti 2011

Trevliga människor och äppelpaj!:)

Hej på er!

Då var arbetsdagen avslutad och även kvällen är över, har haft släktingar här på min mans sida från England på besök vi drack kaffe, saft och fikade äppelpaj som mina hjärtan hade gjort, världens mysigaste barn och så mysig mamma i familjen, känns som vi har känt varandra jätte länge, härligt med sådana möten! Vi fick presentkort på Noll54 i bröllopspresent utav dem, tusen tack! Vi skall ju köpa 2 stycken Tolix pallar till våran köksö, så det var perfekt att få!:)
De berättade för oss hur skolgången i England är och hur den fungerar, ja säger bara d, här har vi det något SLAPPARE kan jag meddela er, deras nya rektor bestämde att det inte skulle vara korta kjolar längre utan nu skulle den nya kjolen vara 7.5 cm uppanför knät, inga smycken, inget smink, håret uppsatt, vita sockor som skall gå till fotknölen, fel färg på strumpan och det blir kvarsittning! Shitt vettni! Lite skillnad...Men såå goa töser!

I morgon är jag och lilleman lediga då skall vi ligga och dra oss länge, skall upp tidigt visserligen för att skicka de stora till skolbussen men sen hämtar jag tidningen och kryper ner igen, tyst och lugnt är de kanske( förhoppningsvis! )!?:)
Käre T börjar tidigt och kommer strax hem igen!:)
På eftermiddagen skall jag ut på ett nystartat jobb, ett nytt hus här i kommunen, jag skall titta på färg och tapeter den här gången, vad, hur, färg, form, helhet, stil och känsla! Såå kul!!!

Ne nu skall det bli sängen för oss stora oxå, natti natti så hörs vi i morgon! Kramiz från mig på Tallbacka

Tallbacka´s Loppis är öppen från 18.00, jätte välkomna!

1 kommentar:

  1. Hej Johanna!

    Tack för din gulliga kommentar på min blogg.

    Jag har också släkt i England och det har disskuterats litegrann kring det här med skoluniform. Det positiva, som jag ser det, är att alla iaf är lika. Då slipper barn bli retade för va det har på sig. Annars känns det hemskt konservativt och väldigt gammeldags tänk.

    Ha det gott!

    Kram Linda

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka