lördag 27 augusti 2011

Klibbigt eller vad?...

God dagens på er alla!:)

Herregud vad varmt det är! Inomhus blir allt helt fuktigt, inget torkar och usch det luktar unket av allt tycker jag! Skall tända i köksspisen nu till kvällen så det får bli lite torrare luft, mycket mysfaktor oxå, eller hur!?

 Här i huset är det lugnt, gubben är och gratulerar/avtackar en kollega som har slutat, Julius sover, Elias har en kompis här och Engla hjärtat målar, ja själv har jobbat och nu har jag gjort i ordning en gammal märkessköld, en sån man sätter fast simmärken, pins och dyl. Jag köpte ett vit/rosa randigt tyg och har skjutit fast de med en häftpistol, gick kanon fint, såna sköldar tycker jag är urfula, speciellt till en liten tjej, men den här blev kanonfin!:)

Käre T har idag nästan gjort färdigt trappen inne, den skall färdigstrykas en gång till se ni...är det nästan klart inomhus, sen är det bara lite småsaker kvar på övre toaletten och í tvättstugan, sååå gööööttt vettni! Inväntar en vvs kille som skall greja allt med vattnet där och lite ihopkopplingar! Sådana jobb är ju inget roliga, eller hur!? Inte heller maskeringen till trappen, tråkigt så man håller på att "krevera"!:)

Skall gå ut i loppisen nu och ställa i ordning lite, sålde många lampskärmar, takkrona, ljusstake en stor, ett bord och lite små ting igår, får justera om lite!:)

Ha en fortsatt trevlig Lördag alla där ute i stora vida världen, kramizar till er från mig på Tallbacka!




Trappens utseende före!




Trappens utseende efter, lite skillnad!!!
Något större, hm!?

Märkesskölden (jätte dålig bild!)  




Åh ni, va rädda om er och varann!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka