tisdag 17 maj 2011

Uh för åska!...

Hatar åska, är såå rädd! Stackars barn de tror väl inte att man är klok när man kurar ihop sig till en sk boll och håller för öronen!?:)
Tur man har en mor och far som vet hur rädd man är så de snabbt kan komma när man gubbelös!

I morgon är jag och mina mina små gryn lediga, då skall vi greja lite i loppisen och leka jätte mycket, Engla ville att vi skulle bygga en koja med filtar och kuddar och att vi skulle ha fika inne i den, de måste vi ju absolut göra!:)

Vill ha sommar nu, inte bara ibland utan varje dag fint, man är ju så himla beroende utav väderleken när man har småbarn, ena dagen fint, nästa kallt och tredje dagen ösregn, kläder som passar allt skall med!
Vill plantera både vid huset, stallet, lekstugan och vid loppisen men...känns som det är lite tidigt eller? Men jag vill ha fint nuuuuu!
I år skall jag bara ha vita blommor i alla krukor har jag bestämt, känns som ett säkert kort, passar bra till våran husfärg eftersom den går i någon sorts beigegrålatte färg, jag älskar ju Pelargonier, Marguriter jaa de mesta som går i vita skalor!:)

Nu skall jag sätta mig och lusläsa nya Isabellas som kom igår, verkade jätte bra den här gången oxå!!! Kan passa på att kooza mig lite själv nu när barnen ha somnat och kära T jobbar!:)
Ska se om det finns någon bra inspiration för ett fint arrengemang till ett planteringsbord, har nämligen ställt fram mitt utanför stallet, tyckte det passade bra där!

Ha nu alla en bra kväll, det skall jag, jag skall tända ljus, göra mig en kopp te och sen skall jag greppa tidningen!:) Kramizar Johanna på Tallbacka

1 kommentar:

  1. Hejsan ..vilken trevlig blogg och vilket vackert hus ni bor i...

    Nää håller med om åskan.. fast n u i stan så är ja inte lika rädd som jag var när jag var liten och bodde på landet ..snacka om åskrädd då! Idag har här inte åskat alls men den har gått runomkring oss.. Flogned..Sälboda.. Värmskog..och så pratade jag med min son som bor i Skattkärr.. där åskade och small det nästan på samma gång ... så nu var barnbarnet där (8 år) mycket rädd.. men nu var det lugnt.. Ha de gött förresten och hoppas du får sova lugnt i natt..Pia

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka