söndag 27 november 2011

1:a Advent välkommen!...

Go kvällen på sig!

Julmarknad, skyltsöndag, Adventsfika, träffats, shoppats!? Själv har vi besökt skyltsöndagen, de fanns ponnyridning, fiskedamm, lotterier, glögg, krans försäljning, tips promenad och så har vi självklart fikat!:) Ett måste! Jag shoppade en vimpel från Nyblom & Kollen på Jolins Home! Den gick i vitt och rött, rutig, randig, mönstrad, jätte fin, den fick sin plats i vårat kök!
I kväll har jag och käre T fejat i loppisen, gjort lite juligt, skall fixa tall och granris, sen är det klart!
 Under veckan skall jag baka lussebullar som skall has med på Advents Loppisen till helgen! Ni kommer väl?

Här har vi haft påhälsning utav BERIT, fyy fasen, såå mycket förstört, bortblåst och nedblåst, får försöka röja i morgon, ingen ide nu!
Har ni klarat er,  ni där ute i vida världen!?

Ne, nu skall det bli sängtajm, eller jag är ju redan i sängen men jag skall lägga mig tillrätta! Skall krypa in under täcket hos käre T, känner mig lite ruggig, är nog lite frusen sen blåsten!


Advents kramar till er från mig!




Natti natti, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2 kommentarer:

  1. Nä, hhär har det plockats och röjts också..
    Bor en km rakt in från Västerhavet och alla fönstren är täckta av salt...

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!

    Tack för det trevliga besöket i butiken :-)

    Jag hade börjat pynta lite inför jul, ute på vår veranda. Det fina gamla fönstret hade ramlat ner i blåsten MEN klarat sig. Tog med lyktor å allt in för hjälp va det blåste.

    Skönt det är över!

    Kram Linda

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka