måndag 10 oktober 2011

Semester dag!:)

God dagens på er!

Kalasväder, i like it soo, precis så här skall en fin höst dag vara! Goa, ganska glae ungar, trots gårdagens sorgebesked, har det varit en jätte mysig dag här, började med en go frukost innan far i huset skulle inta ratten till sitt jobb, kusin vitamin övernattade (tror de slog igen sina små blå vid tolv tiden inatt), och sen åkte kläderna på, det skulle fejas ute, jag grejade i stallet och alla barnen + lånebarn, de snickrade något slags tak till getterna, snälla och rediga vettni!:) När vi var klara ute smet jag in före och fixade lunchen och överraskade med ett"aftaval"= eftermiddags fika, jag gjorde en äppelpaj! När alla barnen kom in kände jag på doften att de hade gosat med getterna, så det var bara att inta badkaret och en massa duschcreme på knopp och kropp, en bock avger en ganska så häftig doft, speciellt om geten är brunstig, den sätter sig i allt!
Nu har kusin åkt hem, och vi har matat våra djur för natten, här skall vi skall inta en kvällsmacka och varm choklad, ser ut att bli en kall natt!? Himlen är alldeles klarblå här och månen lyser jätte skarpt! Mysigt d, gubben saknas bara!:) Guldklimparna har jag ju redan runt mig!:)
I morgon hörrni, då ryker håret mina vänner! Jo de skall d, min hårkvalite är för tillfället inget vidare, har tappat massor utav hår, så jag får börja på ny kula med utväxte!:) Tycker Denise i Idol är såå super snygg, får bli något liknande, fast inte ljus utan jag skall bli mörkbrun/choklad i färgen. Sen blir det badhuset med barnen och pizzerian till mat, brukar göra sånt på loven!

Nya Isabellas, får bli kvällens kvällslektyr!!!

Nya hyllan på Englas rum, gammal skolplansch med Februari månad

Englas nya sängkläder, det stod verkligen Engla på dessa!

Rosarandig flanell pyjamas på Englas Maileg kanin, bor på nattduks bordet!

Juliuses Maileg kanin, bor på pallen vid hans säng, köpt på Jolins Home

Juliuses mindre Maileg i blå/vit randig flanell pyjamas, jag älskar verkligen dessa varelser!


Ha en fortsatt go kväll alla där ute i vida världen!:) Kramiz från mig på Tallbacka

Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka