onsdag 14 mars 2012

Sol & muffins!...

Sooooool!

Hejsan på er, idag ledig med bara lillen vid sidan! Frukost vid tvn, och mys med Musses klubbhus! Solen strålar in i vardags rummet, en känsla såå härlig!
Är så glad, i förrgår kväll fick jag värsta yrseln, med illamående och sååå urusel, vaknade på natten alltså natten till igår och var då lika yr, fyy vad hemskt, när klockan ringde på morgonen var jag ännu sämre, blev faktiskt lite skraj och började grubbla ordentligt vad det här hade kommit utav, pågick hela dagen igår, mådde verkligen apa! Men...vaknade idag och känner mig pigg igen!!!!!:) Ingen gladare än jag!:)
Lillen och jag bakade massor utav muffins på fm, käre T var hemma vid 13 tiden, då grejade vi till lunchen och sen gick vi ut i det helt underbara vädret, vi har eldat massor utav skräp, städat vid uthusen, krattat och kört två lass till sopstationen! Uhhh vad rent och fint de blev, blir mycket efter vintern! Vi hade även picknick ute på vedrankan med muffins, saft och kaffe! Getkillingarna sprang och skuttade runt oss, detta är livet de!!!:)
Innan dagsverket var slut tog barnen med sig getterna in i höladan och busade med dem ordentligt! Härligt!:))


Längtar tills vårplantorna kommer, skulle vilja ha nåt fint i de gamla plåthinkarna på trappen och i de svarta gjutjärns krukorna! Undra vad man skall ha i år!?


Nu sussar skatterna på övervåningen, nybadade och mätta! Käre T och jag tittar på fuskbyggarna och knaprar äpple! Sunda vi är, eller hur!?:) (vet oxå om att det ligger kanelknyten kvar i köksskåpet sen gårdagen, hm!)


Ha en go kväll alla nära & kära!


Kramen till er från mig på Tallbacka!





1 kommentar:

  1. Hej vännen!!

    Usch det lät inte bra :(
    Skönt att du mår bättre nu iaf.
    Vilken härlig dag ni haft och muffinsen såg jättgoda ut ;)
    Härligt att greja ute nu när våren är på väg, bästa tiden på året är nu ;)
    Själv längtar jag efter att få köpa nya blommor och göra vårfint hemma igen.

    Kram på dig min fina vän!!

    SvaraRadera

När du är inne på besök, skriv gärna några goa ord eller rader! Kramar till er från mig på Tallbacka